J-Media TwitterJ-Media FacebookJ-Media RSS
VRAGEN
  • Hoe kan ik mijn (adres)gegevens wijzigen?

    U kunt uw (adres)gegevens wijzigen door contact met ons op te nemen.

    Geef in uw bericht duidelijk aan wat uw oude (adres)gegevens waren en wat de nieuwe (adres)gegevens zijn.

  • Op welke manier kan ik betalen?

    Alle door J-Media verzonden facturen kunt u betalen door het bedrag over te maken op ons bankrekening nummer.

    U vindt ons bankrekeningnummer terug in de naar u toegezonden factuur.

  • Kan ik de factuur ook per post ontvangen?

    J-Media stuurt zijn facturen sinds 2010 enkel nog digitaal.

    Mocht u de factuur niet kunnen openen, probeer dan (de nieuwste versie van) Adobe Reader te installeren. U kunt deze hier downloaden.

    Mocht na installatie van (de nieuwste versie van) Adobe Reader u nog steeds problemen hebben met het openen van de factuur, neemt u dan contact met ons op.

  • Hoe kan het dat ik een herinnering krijg terwijl ik de factuur toch betaald heb?

    Het kan zijn dat uw betaling en het versturen van de herinnering elkaar hebben gekruist. In dat geval kunt u de herinnering als niet verzonden beschouwen.

    Heeft u een herinnering ontvangen en heeft u uw betaling 5 dagen of langer geleden gedaan, neem dan contact met ons op.

  • Kan ik een bestelde dienst annuleren?

    Bestelde diensten kunnen niet geannuleerd worden.

    Overeenkomsten met betrekking tot webhosting, domeinnamen en exchange worden aangegaan voor een minimum termijn van twaalf maanden.

    Alle overige overeenkomsten worden aangegaan voor de duur van het project, tenzij anders wordt overeengekomen.

  • Op wat voor manieren kan ik contact met jullie opnemen?

    Het beste kunt u ons bereiken door een e-mail te sturen naar info@j-media.nl of het contactfomulier op deze website te gebruiken. Als u wilt dat wij u terug bellen naar aanleiding van uw vraag dan kunt u dit aangeven in uw bericht.

    Voor zeer dringende zaken kunt u 'SPOED' voor het onderwerp in uw e-mail of voor het onderwerp in het contactfomulier zetten. Wij proberen u dan zo spoedig mogelijk terug te bellen.

  • Hoe bewerk ik mijn website?

    U kunt uw website bewerken door in te loggen op het beheerpaneel van uw website, veelal te vinden door achter uw domeinnaam /administrator te plaatsen. Bij bijvoorbeeld de domeinnaam www.domein.nl is de link voor het beheerpaneel www.domein.nl/administrator.

    Uitgebreide instructies over hoe u uw website kunt bewerken vind u in de handleiding die u van ons heeft ontvangen.

    Bent u de handleiding kwijt of heeft u vragen over de handleiding? Neemt u dan contact met ons op.

  • Wat is Onderhoud Content Management System en/of Onderhoud Webshop?

    Onderhoud Content Management System en Onderhoud Webshop zijn de jaarlijkse onderhoudskosten die u betaald voor het onderhouden van de systemen voor uw website. J-Media update hiervoor uw installatie naar de nieuwste versie zodra deze beschikbaar zijn. Zo heeft u altijd een up-to-date, veilig en goed functionerend systeem.

    Tevens vallen alle support-vragen m.b.t. uw website onder dit pakket.

  • Wat is webhosting?

    Naast het ontwerpen van de website moet uw website ook een vast plekje op het internet hebben. Webhosting is het huren van een stukje ruimte op een server en registreren van een domeinnaam.

    Bekijk voor meer informatie de pagina Webhosting.

  • Wat zijn de verschillende webhosting pakketten die jullie aanbieden?

    Wij bieden de volgende pakketten aan: Small, Medium, Large en Extra. Hoe groter het pakket, hoe meer webruimte en dataverkeer beschikbaar is.

    Naast deze normale pakketten bieden we een tweetal pakketten aan speciaal gericht op domeinnaamregistraties. Dit zijn de pakketten: Blokkade Registratie en Domein. Bij beide pakketten is er geen webruimte beschikbaar om een website te plaatsen. Blokkade Registratie ziet enkel op het geblokkeerd houden van uw domeinnaam zodat andere deze niet kunnen registreren. Domein geeft u daarnaast ook nog de mogelijkheid om e-mailadressen aan te maken en te gebruiken of de domeinnaam door te sturen naar een andere domeinnaam (alias).

    Nieuwe klanten worden altijd door ons geïnformeerd over welk pakket het beste bij ze past. Hebt u vragen over de pakketten of wilt u (opnieuw) advies over welk pakket het beste bij u past? Neemt u dan contact met ons op.

  • Hoe kan ik mijn domeinnaam opzeggen en/of overdragen naar een andere deelnemer? En wat is de opzegtermijn?

    Voor het opzeggen en/of overdragen van een domeinnaam kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen uw verzoek zo snel mogelijk in behandeling nemen.

    De opzegtermijn voor webhosting en domeinnamen is 2 (twee) maanden. Bij het uitblijven van een opzegging worden de diensten steeds stilzwijgend verlengd met een periode van één jaar.

  • Wanneer ontvang ik de autorisatiecode of token nadat ik mijn domeinnaam heb opgezegd?

    De autorisatiecode van uw domeinnaam wordt, na opzegging van het contract van uw domeinnaam, per e-mail naar u verzonden.

    Wij proberen binnen enkele werkdagen na de opzegging deze u toe te sturen.

  • Hoe kan ik een andere eigenaar opgeven voor mijn domeinnaam?

    U kunt een andere eigenaar opgeven door contact met ons op te nemen.

    Geef in uw bericht duidelijk aan wat uw oude gegevens waren en wat de nieuwe gegevens zijn.

  • Hoe maak/wijzig ik een database?

    Een database kunt u aanmaken of wijzigen in het Webhosting Beheerpaneel.

    - U gaat hiervoor naar de Webhosting Manager
    - Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord
    - Klik bovenin op 'Websites & Domains'
    - Klik op 'Databases'
    - U kunt hier een nieuwe database aanmaken of wijzigen

      Bent u uw inloggegevens kwijt of hebt u deze nooit ontvangen? Of wilt u dat wij een database voor u aanmaken of wijzigen? Dan neemt u dan contact met ons op.

    • Wat is de minimale contactperiode voor webhosting en/of domeinnamen?

      De minimale contractperiode voor webhosting en/of domeinnamen is één jaar.

      De facturering vindt echter in 2 periodes van een half jaar plaats.

    • Wat is de factureringstermijn voor webhosting en/of domeinnamen?

      Webhosting en domeinnamen worden halfjaarlijks gefactureerd rond juni en rond december.

    • Kan ik mijn webhostingpakket upgraden of downgraden?

      Het is altijd mogelijk om uw pakket te upgraden (hoger) of te downgraden (lager). Uw huidige verbruik kunt u zien in de Webhosting Manager. Bij een upgrade worden de kosten voor het eerdere pakket verrekend in de nieuwe factuur. Bij een downgrade is dit niet het geval waardoor de downgrade op de factuur pas ingaat bij de nieuwe contractperiode.

      U kunt een upgrade of downgrade aanvragen door contact met ons op te nemen.

    • Wat is mijn huidige verbruik van webruimte en/of dataverkeer?

      Log hiervoor in op de Webhosting Manager. Eenmaal ingelogd ziet u direct uw huidige gebruik en de limieten die bij uw pakket horen.

      Bent u de inloggegevevens voor uw Webhosting Manager kwijt of hebt u deze nooit gekregen? Neemt u dan contact met ons op.

    • Wat gebeurt er als ik de limieten van mijn huidige pakket overschrijf?

      Uw website blijft functioneren als u de toegestane limieten van uw pakket overschrijft. Wij krijgen echter wel een melding van de overschrijding en zullen bij een structurele overschrijding automatisch het pakket upgraden naar het eerstvolgende grotere pakket.

      Wij informeren u van te voren en na de upgrade per e-mail als dit zich voordoet.

    • Wat is de levertijd van een domeinnaam?

      De meest voorkomende extensies worden bij ons realtime geregistreerd. Dat wil zeggen dat nadat wij deze ingevoerd hebben in ons systeem deze meestal binnen een uur al geregistreerd zijn (vaak zelfs al binnen enkele minuten).

      Voor minder voorkomende extensies valt geen exacte levertijd te geven. Wij proberen deze zo snel mogelijk voor u vast te leggen.

    • Moet ik mijn domeinnaam zelf verlengen?

      Domeinnamen worden automatisch door J-Media verlengd. U krijgt hiervan geen bericht.

    • Wordt er een back-up gemaakt? Hoe kan ik bestanden uit de back-up opvragen?

      J-Media maakt dagelijks een back-up van de server naar een externe locatie. Daarnaast wordt wekelijks een back-up gemaakt naar een tweede externe locatie. U bestanden en e-mail zijn dus altijd veilig.

      Als u bestanden uit een back-up wilt laten herstellen, dan is dat alleen mogelijk vanaf de wekelijkse back-up. De tijd voor het opvragen en herstellen van de bestanden zullen wel in rekening worden gebracht. Wilt u bestanden uit de back-up opvragen? Neemt u dan contact met ons op.

    • Wat zijn de inloggevens voor de Webhosting Manager en/of de FTP-gegevens?

      Bent u uw Webhosting Manager en/of FTP-gegevens kwijt of hebt u deze nooit gekregen? Neemt u dan contact met ons op, wij zullen deze u dan toesturen.

    • Wat voor materiaal mag ik niet op mijn webhosting pakket plaatsen?

      Het is niet toegestaan om materiaal op te slaan en/of te verspreiden dat wettelijk verboden is. Daarbij staat J-Media het versturen van ongevraagde e-mail (SPAM) niet toe.

    • Waar kan ik een klacht over een (webhosting) klant van J-Media indienen?

      U kunt misbruik melden door contact met ons op te nemen.

      Wij zullen uw verzoek zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.

    • Hoe wijzig/maak ik een e-mailadres?

      Een e-mailadres kunt u aanmaken of wijzigen in het Webhosting Beheerpaneel.

      - U gaat hiervoor naar de Webhosting Manager
      - Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord
      - Klik bovenin op 'Mail'
      - U kunt hier een nieuwe e-mailadres aanmaken of wijzigen

        Bent u uw inloggegevens kwijt of hebt u deze nooit ontvangen? Of wilt u dat wij een e-mailadres voor u aanmaken of wijzigen? Dan neemt u dan contact met ons op.

      • Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailadres?

        Onderstaande instellingen heeft u nodig om uw e-mailprogramma in te stellen.

        - E-mailadres: het door u aangemaakte e-mailadres. Bijvoorbeeld 'mail@domein.nl'
        - Gebruikersnaam: hetzelfde als het door u aangemaakte e-mailadres. Bijvoorbeeld 'mail@domein.nl'
        - Wachtwoord: het door u aangemaakte wachtwoord in de Webhosting Manager
        - POP3-server: het adres van uw POP3-server is mail (punt) uw domeinnaam. In bovenstaand voorbeeld is dat mail.domein.nl
        - SMTP-server: het adres van uw SMTP-server is deze van uw eigen internetprovider.

          Hieronder volgt een lijstje van de SMTP-servers van de meest voorkomende providers:

          - Kabel Noord: mail.knid.nl
          - KPN: mail.kpnmail.nl
          - KPN (HetNet): mailhost.hetnet.nl
          - KPN (Office DSL): smtp.kpn-officedsl.nl
          - Tele2: smtp.tele2.nl
          - Telfort: smtp.telfort.nl
          - UPC: smtp.chello.nl
          - XS4ALL: smtp.xs4all.nl
          - Ziggo: smtp.ziggo.nl
          - Ziggo (@Home): mail.home.nl

            Staat uw provider er niet bij, neemt u dan contact met uw provider op en vraag naar de SMTP-server.

            Voor uitgebreide instructies om een e-mail in stellen is hieronder een overzicht met stap-voor-stap instructies per programma:

            Outlook Express
            Windows Live Mail 2009
            Windows Live Mail 2011 of 2012
            Windows 8 Mail
            Outlook XP en 2003
            Outlook 2007
            Outlook 2010
            Outlook 2013
            Mac OS X Mail

          • Hoe wijzig ik de DNS-instellingen van mijn domeinnaam?

            U kunt een wijziging in de DNS doorgeven door contact met ons op te nemen.

            Wij zullen zo snel mogelijk uw verzoek verwerken en de wijziging doorvoeren.

          • Mijn website en/of e-mailadres is onbereikbaar. Wat moet ik nu doen?

            J-Media heeft een automatische controle op het functioneren van onze servers. Mocht een storing zich voordoen, dan wordt dit automatisch aan ons doorgegeven en onze serverbeheerders komen direct in actie (24 uur per dag, 7 dagen per week).

            In principe hoeft u een storing daarom niet bij ons te melden, wij zijn hiervan automatisch op de hoogte en zullen ook zo spoedig mogelijk proberen de storing te verhelpen. Mocht u toch een storing willen melden, volg dan het volgende stappenplan:

            1. Controleer of u een andere website als www.google.nl wel kunt bereiken. Kunt u deze website wel bereiken, ga dan naar stap 2.
            2. Controleer op www.isup.me of de website ook voor andere mensen onbereikbaar is. Geeft de website ‘Down for everyone’ aan, ga dan naar stap 3.
            3. Wacht minimaal een half uur voordat u een storing gaat melden. Zoals gezegd krijgen wij automatisch een melding van de storing en de kans is groot dat de storing binnen een half uur (vaak zelfs binnen een kwartier) is opgelost. Is dit niet het geval, ga dan door naar stap 4.
            4. Meldt uw storing door contact met ons op te nemen. Gebruik ‘SPOED’ in het onderwerp voor uw e-mail of voor het onderwerp in het contactformulier. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

          • Wat is Hosted Exchange?

            Hosted Exchange is een dienst die ervoor zorgt dat medewerkers van bedrijven op een efficiënte manier met hun documenten, e-mail, adressenlijsten en agenda's omgaan. Hosted Exchange beschikt over alle functionaliteiten en voordelen van Microsoft Exchange zonder dat u zich druk hoeft te maken over de initiële aanschaf- en licentiekosten en het beheer van de server. Al deze taken zijn in handen van J-Media.

            Bekijk voor meer informatie de pagina Exhange.

          • Wat zijn de instellingen voor mijn Hosted Exchange e-mailadres?

            Omdat de instellingen per domein en per apparaat verschillen, kunt u hiervoor het beste contact met ons opnemen.

          • Wordt er een back-up gemaakt van mijn Hosted Exchange e-mailadres?

            Ja, er wordt dagelijks een back-up gemaakt van uw Hosted Exchange e-mailadres.